De eerste week in Platteville - Reisverslag uit Platteville, Verenigde Staten van Yvette Stahl - WaarBenJij.nu De eerste week in Platteville - Reisverslag uit Platteville, Verenigde Staten van Yvette Stahl - WaarBenJij.nu

De eerste week in Platteville

Blijf op de hoogte en volg Yvette

19 Januari 2014 | Verenigde Staten, Platteville

Hi Everyone!!

Zo ik dacht laat ik ook maar eens mijn eerste blog schrijven. Ik heb een fantastische eerste week gehad hier in Platteville, Wisconsin, de mensen zijn hier echt super aardig en iedereen wil je maar wat graag helpen. Alleen is het het nadeel dat de mensen hier niet zo groot zijn, zo ik heb mijn hoofd al gestoten aan de douche kop (deze zit namelijk vast aan de muur). Maar laten we beginnen bij het begin.

Maandag 13 januari begon mijn avontuur naar Amerika. Het vliegtuig vertrok 's ochtends vroeg, dus ik kon weer fijn op tijd mijn bed uit. Maandag was een hele hele lange dag, ik heb zo'n 9,5 uur in het vliegtuig gezeten en daarna moest ik nog ongeveer 3 uur met de bus naar Platteville. Ik was die dag bijna 24 uur op en kon niet wachten totdat ik naar bed kon, maar ja dat kom je in je residence hall aan en moet je eerst nog je bed op gaan maken... Gelukkig was dat niet al te lang werk en kon ik lekker mijn nest inkruipen.

De afgelopen dagen hebben we super veel informatie gekregen over hoe dingen hier op de campus gaan en we hebben ook speurtocht gedaan over de campus. Maar ik weet nu nog steeds mijn weg niet naar de lesgebouwen..

Ook zijn we naar een zogeheten potluck geweest, dit is een bijeenkomst van de mensen uit het dorp en iedereen neemt wat te eten mee. Hier heb ik ook mijn casa family ontmoet. Ik had al wel veel mailcontact met ze gehad en ze heeft zelfs een klein mandje met allemaal lekkere dingen naar mijn residence hall gebracht afgelopen dinsdagochtend. Echt zo leuk! Toen we daar aan tafel zaten hebben we over van alles en nog wat gepraat, vooral over de verschillen tussen Nederland en Amerika. Ook kwam ik erachter dat zij al verschillende dingen voor mij gepland hebben. Zo gaan we een weekend,als het wat mooier weer is, naar de Mississippi want dat moet heel erg mooi zijn. En ook ben ik al uitgenodigd om met hen Pasen te vieren, hoe leuk is dat?!

Het nadeel aan Wisconsin is dat het hier verschrikkelijk koud kan zijn, zoals vandaag. Het was de afgelopen week zo rond de -15 graden Celsius en het ook heeft het flink gesneeuwd. Hierdoor kon onze trip naar Madison (grote plaats verderop) met alle internationale studenten niet door gaan.

Zo dit waren zo ongeveer mijn belevenissen van deze week. Ik zal ook wat foto's toevoegen van mijn kamer zodat jullie een beetje kunnen zien hoe het er hier uitziet. Ik heb trouwens een eigen slaapkamer en moet de badkamer met één persoon delen. Daarnaast moeten we de keuken en woonkamer met zijn vieren delen. Dus dat is best wel heel erg fijn.

Tot de volgende blog!!

  • 20 Januari 2014 - 08:40

    Han Van Nieuwenhuizen:

    Zo Yvette, leuk om van je te lezen en vooral dat de eerste week goed bevallen is. Ik zie inderdaad dat het weer daar wel wat anders is dan bij ons. Het wil nog maar niet vriezen, en ik had nog wat leuke schaatstochten in gedachten dit jaar.
    Zet hem op daar en we lezen wel weer.
    Groeten Han

  • 20 Januari 2014 - 18:45

    Denice:

    Klinkt als een super leuke casa family. Have fun!!

  • 01 Februari 2014 - 09:52

    Simone Groeneveld:

    Leuk dat er al activiteiten zijn gepland. Hopelijk wordt het snel wat warmer, -15 graden is leuker voor pinguins dan mensen. Wat is een casa family, een gezin waar je soms in het weekend naartoe gaat? Leuk dat ze een potluck organiseren, dan ontmoet je ook wat inwoners van de stad niet alleen studenten.

  • 01 Februari 2014 - 17:02

    Yvette Stahl:

    Simone,

    Ja klopt, het is een gezin uit Platteville. Het is helemaal een opgezet programma, zo gauw je je opgeeft ben je verplicht om minimaal 1 keer per maand wat samen te doen. Dit geeft me een kans om mee te kijken in het gezinsleven. Maar ze zijn zo aardig dat ik nu al elke week wat samen met hen heb gedaan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvette

Voor mijn minor ga ik naar Amerika. Op deze site zal ik een update geven van hoe het gaat met mij en wat ik daar allemaal beleef.

Actief sinds 17 Dec. 2013
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 3146

Voorgaande reizen:

13 Januari 2014 - 18 Mei 2014

Mijn avontuur in Amerika!

Landen bezocht: