Pre-professional days and the Chicago trip - Reisverslag uit Platteville, Verenigde Staten van Yvette Stahl - WaarBenJij.nu Pre-professional days and the Chicago trip - Reisverslag uit Platteville, Verenigde Staten van Yvette Stahl - WaarBenJij.nu

Pre-professional days and the Chicago trip

Blijf op de hoogte en volg Yvette

09 Maart 2014 | Verenigde Staten, Platteville

Goed het is dan wel weer tijd voor een update over mijn belevenissen. Voor mijn kant wordt het steeds lastiger om wat te schrijven, veel dingen valldn nu onder het 'gewoon'. Maar ik heb afgelopen week weer wat leuke en interessante dingen beleeft.

Als eerste waren er Pre-professional days for education. Dit waren twee dagen waarop allemaal verschillende lectures werden gegeven. Ik volg hier dan geen education courses, maar een suitemate van mij raadde mij aan om daar heen te gaan. Dus toen ben ik is gaan kijken wat voor lectures er waren, niet gedacht dat zulke dagen zo uitnodigend zijn. Er waren erg veel interessant klinkende lectures, maar toen kwam ik erachter van shoot ik moet eigenlijk ook nog de gewone lessen volgen. Even later dacht ik bij mezelf misschien vinden de professors het wel goed dat ik hun les skip als ik het maar uitleg. Zo gezegd zo gedaan en uiteindelijk zat ik de hele dinsdag en woensdag te luisteren naar allemaal verschillende lectures. Zoals bijvoorbeeld de lecture over "Children with special needs in an regular classroom", hier heb ik bordevol tips en trics van meegekregen. Ook heb ik een lecture gevolgd over flipping the classroom, dit was ook erg interessant en het is zeker iets wat ik in mijn volgende stage wil uitproberen!

Daarnaast ben ik ook nog creatief bezig geweest, IK heb een deken gemaakt. Jaja, ik heb gekutseld, iets wat ik nooit gedacht had van mezelf. Maar goed, voor de deken koop je twee verschillende soorten fabrics. Daar maak je om elke 1 tot 2 cm een snee van een aantal cm in en zo ga je alle randen bij langs. Uiteindelijk knoop je dan de twee fabrics aan elkaar. Momenteel zit ik nu in Chicago, maar als ik weer op mijn kamer ben zal ik even een foto uploaden van de deken.

Zoals ik net al zei zit ik nu in Chicago, mijn moeder, oom en tante zijn namelijk hier. ik kwam zelf vrijdagavond aan met de bus vanuit Dubuque (plaats zo'n half uur vandaan van Platteville). Vandaag (zaterdag) zijn we naar down town Chicago geweest, we verblijven in een suburb en hebben dus de trein genomen om down town te gaan. Ja er bestaan ook nog treinen hier in Chicago dan, Platteville ,aka the middle of nowhere, kent dit niet. Maar ja echt modern zijn de treinen hier dan ook weer niet. Daarnaast zijn we ook nog naar de hoogste tower van Chicago geweest, hier kon je met een lift naar boven en dan had je een heel mooi uitzicht over de stad. Ook de foto's hiervan zal ik zo snel mogelijk uploaden als ik weer terug ben. Morgen dan brengen mijn moeder, oom en tante mij weer terug naar Platteville met de auto. Zo kunnen ze ook even zien hoe de campus eruit ziet.

Daarnaast heb ik ook gemerkt dat mijn Nederlands wat achteruit gaat, mijn Engels verbetert zich dan wel. Maar soms als ik iets wil zeggen in het Nederlands kan ik alleen maar op het Engelse woord komen en niet op het Nederlandse.. Misschien ook wel te merken in mijn blogs, sorry. Maar ja jullie moeten er maar even meedoen!

Nou dit was het dan wel weer, ik heb nog één week school en heb dan ook eindelijk vakantie!! Springbreak, en dan staat NEW YORK CITY op de planning. Hier heb ik zoveel zin in, kan bijna niet meer wachten totdat het de 15e maart is!!

See ya!!

  • 10 Maart 2014 - 11:44

    Han Van Nieuwenhuizen:

    Spannend allemaal, dat van dat Nederlands was me niet zo opgevallen hoor. ;-)

  • 28 Maart 2014 - 10:13

    Simone Groeneveld:

    Leuk dat de thema's van de education days overeen komen met "hot items" hier in Nederland. Goed dat je initiatief toont en regelt dat je daar kunt zijn.
    Prachtige stadsfoto's!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvette

Voor mijn minor ga ik naar Amerika. Op deze site zal ik een update geven van hoe het gaat met mij en wat ik daar allemaal beleef.

Actief sinds 17 Dec. 2013
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 3144

Voorgaande reizen:

13 Januari 2014 - 18 Mei 2014

Mijn avontuur in Amerika!

Landen bezocht: