Milwaukee, international dinner etc. - Reisverslag uit Platteville, Verenigde Staten van Yvette Stahl - WaarBenJij.nu Milwaukee, international dinner etc. - Reisverslag uit Platteville, Verenigde Staten van Yvette Stahl - WaarBenJij.nu

Milwaukee, international dinner etc.

Blijf op de hoogte en volg Yvette

13 April 2014 | Verenigde Staten, Platteville

Afgelopen twee weken heb ik weer heel veel leuke dingen gedaan hier. Het weer is hier nu echt op een fijne temperatuur, zo'n 15 graden maar voelt wel als 20 of nog hoger zelfs.

Vorige week zaterdag heb ik samen met de groep waar ik mee om ga een wandeling gemaakt door het park dat op de campus is. We hebben ongeveer een uur daar rondgelopen, ben er toen pas achter gekomen dat het eigenlijk zo groot was. 's Avonds hebben we een kampvuur gemaakt in het park en daar horen natuurlijk ook marshmallows bij!

Zondag zijn we naar Milwaukee geweest, dit is een grote stad een kleine drie uur verderop. We zijn eerst naar de Harley Davidson museum geweest en hebben daar in het motorcafé wat gegeten. Daarna zijn we door Milwaukee rondgereden met de auto en hebben we besloten om te parkeren bij het Michigan lake en hebben langs the lake gewandeld. Was erg leuk om weer een andere stad te zien.

Afgelopen zaterdag (gisteren) was het dan international night dinner and global marketplace. Eerst was er een uur voor the global marketplace, mensen kwamen binnen en liepen langs de tafels en konden leren over de verschillende landen. Sandra en ik hadden besloten om ook het spel ''Spijkerpoepen'' te laten spelen door de mensen. Het was erg grappig om te zien en de mensen die het deden vonden het ook wel grappig om te doen. Daarna gingen we aan tafel zitten en werd ons eten geserveerd, het thema was Africa. Dus tja het eten was zogezegd nogal pittig. Ik denk dat ik wel 4 of 5 glazen water tijdens het eten heb opgedronken. Maar ja het was gezellig!

Vandaag was er een grote fundraiser voor de locale brandweer. In de High school werd ''The firemens pancake breakfast'' gehouden. Voor 6 dollar kon je daar ontbijten, het ontbijt wat werd geserveerd was natuurlijk het typische Amerikaanse ontbijt: scrambled eggs, sausages, pancakes and tator tots (aardappelachtig iets, smaakt best goed).

Afgelopen middag heb dan nog iets typisch Amerikaans gedaan, mijn hostmom vroeg of ik mee wilde naar een babyshower van een collega van haar. Natuurlijk heb ik gelijk ja gezegd. We kwamen daar en gingen eerst met zijn allen eten en daarna werden er spelletjes gespeeld. Zo moesten we een stuk touw afknippen waarvan we dachten dat dat even groot was als the mom to be haar buik. En we moesten raden hoeveel een pak pampers etc. kostte. Daarna mocht the mom to be de cadeautjes open maken. Het was erg leuk om dit mee te maken en het was erg gezellig!

Aankomende week staan er weer toetsen op het programma, daarnaast ga ik donderdag ook een dagje meelopen met een aantal docenten van de middle school and the high school. Één van de docenten vroeg of ik een korte les wilde geven over Nederland, de klas is namelijk net klaar met het hoofdstuk Europa. Ik heb er erg veel zin in om eindelijk eens te zien met eigen ogen hoe het er daadwerkelijk aan toe gaat hier in Platteville/Amerika!!

  • 01 Mei 2014 - 12:11

    Simone Groeneveld:

    Je onderneemt veel, leuk dat je ook andere beroemde steden bezoekt. En meegaat naar een babyshower. Ook interessant dat je een middelbare school kunt bezoeken en zelfs een klein lesje kunt geven. Ik ben benieuwd hoe dat is verlopen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvette

Voor mijn minor ga ik naar Amerika. Op deze site zal ik een update geven van hoe het gaat met mij en wat ik daar allemaal beleef.

Actief sinds 17 Dec. 2013
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 3145

Voorgaande reizen:

13 Januari 2014 - 18 Mei 2014

Mijn avontuur in Amerika!

Landen bezocht: