Nog maar een kleine drie weken hier.. - Reisverslag uit Platteville, Verenigde Staten van Yvette Stahl - WaarBenJij.nu Nog maar een kleine drie weken hier.. - Reisverslag uit Platteville, Verenigde Staten van Yvette Stahl - WaarBenJij.nu

Nog maar een kleine drie weken hier..

Blijf op de hoogte en volg Yvette

28 April 2014 | Verenigde Staten, Platteville

Hi everyone!!

De tijd hier gaat echt super snel, nog maar een kleine drie weken en dan moet ik HELAAS al weer naar huis. Ik zou hier graag nog veel en veel langer willen blijven..

De vorige keer begon ik met dat het eindelijk mooier weer werd, nou de volgende dag keek ik uit mijn raam en ja hoor er lag weer sneeuw! Gelukkig duurde het maar twee dagen en werd het daarna weer warmer.

Met pasen was ik een van de weinigen hier in the residence hall, het was dus aardig stil hier. Het was dan ook niet erg leuk om hier te zijn, maar ja. Op goede vrijdag ben ik samen met mijn hostfamily naar een Fish Fry geweest. Dit is een typisch Wisconsin thing to do. Het wordt vaak georganiseerd door een kerk om zo geld op te halen voor de kerk (een fundraiser). Wat je eigenlijk doet is je gaat daar heen betaalt geld en daarvoor kun je zoveel vis eten als je wilt. Nadat ik niet zo'n grote vis fan ben, was het toch aardig goed eten. Vooral het toetje, chocolade cake!!

Paaszondag ben ik naar mijn hostfamily geweest, hun kinderen waren er ook. Even later kwamen ook de ouders van mijn hostmom. Samen hebben we gezellig gekletst en een soort van brunch/lunch gegeten die mijn hostmom had gemaakt. Daarna kregen alle ''kinderen'' (de kinderen van mijn hostfamily en ik) een easternbasket. Iedereen kreeg er twee, één van mijn hostmom en één van haar moeder. Ik had het totaal niet verwacht, dus dat was erg leuk om te krijgen. In the baskets zat heel veel snoep, maar ik had er ook een sjaaltje en sokken in. Mijn hostmom had ook nog voor mij de handschoenen gekochten die de Amerikaanse olympische atleten droegen tijdens de olympische spelen. Dit had ze gedaan omdat er USA op stond, wel grappig!

Afgelopen weekend begon goed! Ik ben namelijk naar een Gun range geweest, which was awesome!! Natuurlijk met de grotere wapens geschoten, maar ook met the handguns. Het is echt veel moeilijker dan het lijkt. Maar na wat oefenen met the handgun schoot ik van overal behalve op the target, op the target. Dus dat is best een vooruitgang.

Zaterdag ben ik naar Iowa City geweest, dit is een plaats in the staat Iowa zo'n 2 uur rijden vanaf Platteville. We hebben daar gewoon wat rondgelopen en gekeken hoe het daar was. Het is erg leuk om weer een ander deel van de US te zien.

Zondagmiddag had ik een engagement party van Ethan and Megan, twee vrienden die ik hier heb gemaakt. Het was erg gezellig en leuk om dat een keer mee te maken. Zo moesten Ethan and Megan spelletjes spelen als het schoenen spel. Ze wisselden één schoen uit aan elkaar en zaten met de rug naar elkaar toe. Ariel stelde vragen als: Wie zei voor het eerst I love you? En dan moesten ze apart van elkaar de schoen omhoog houden wie dat deed. Was wel grappig om te zien dat ze dat niet meer zeker wisten!

Ik ben ook nog naar de middle and high school hier in Platteville geweest. De eerste les die ik volgde was op de middle school, maar voordat de les begon gaf de directeur een kort toespraakje en op een gegeven moment moesten alle leerlingen staan en met hun gezicht naar de vlag in het lokaal. Daarna zeggen ze wat op genaamd ''The Pledge''.
Daarna heb ik bij de 7th grade classes zo'n 15 minuten gepraat over Nederland en wilden de leerlingen vooral veel Nederlandse woorden weten, dit was erg leuk om te doen.
Na de middle school ben ik naar de high school gegaan, het gaat er eigenlijk bijna hetzelfde aan toe als in Nederland. Een groot verschil is dat je niet zomaar de school binnen kan, je moet binnen worden gelaten. Daarnaast moet je je naam opschrijven en krijg je een visitors pass.

Ook dacht ik dat ik eindelijk af was van de brandoefeningen, hebben ze hier tornado drills. Je moet dus oefenen hoe je moet reageren als er een tornado op komst is. Ik mocht dit meemaken op de high school. Eigenlijk is het zo dat je weg moet bij de ramen en op de grond moet zitten. Op de basisschool leren de leerlingen ook nog om hun hoofd tussen hun knieën te doen en hun hoofd te bedekken met hun handen. Maar ja, ik kan zeggen dat ik dat ook een keer heb meegemaakt!

Ik heb nog geen idee wat ik aankomend weekend ga doen, maar vast wel iets aangezien het weer aardig mooi is.

See ya!

  • 29 April 2014 - 08:34

    Han Van Nieuwenhuizen:

    Zo Yvette, al weer een verhaal vol belevenissen. Vanmorgen zagen we hier op het journaal dat het oefenen voor het wegduiken bij tornado's niet echt overbodig is, wat een geweld.
    Zie je dus binnenkort weer in Zwolle, ook best leuk.

    groeten Han en nog een paar fijne weken daar.

  • 01 Mei 2014 - 12:16

    Simone Groeneveld:

    Tja, dat schieten hoort natuurlijk ook bij de Amerikaanse cultuur inderdaad. Je staat heel professioneel te aimen. Wat een warme host family heb je. Leuk dat de leerlingen zo geinteresseerd waren. Een tornado drill, prachtig, dat maken wij toch niet vaak mee hier. Ik vind het goed om te lezen dat je eigenlijk liever niet weg wilt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvette

Voor mijn minor ga ik naar Amerika. Op deze site zal ik een update geven van hoe het gaat met mij en wat ik daar allemaal beleef.

Actief sinds 17 Dec. 2013
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 3154

Voorgaande reizen:

13 Januari 2014 - 18 Mei 2014

Mijn avontuur in Amerika!

Landen bezocht: