En dan zijn de lessen ook begonnen.. - Reisverslag uit Platteville, Verenigde Staten van Yvette Stahl - WaarBenJij.nu En dan zijn de lessen ook begonnen.. - Reisverslag uit Platteville, Verenigde Staten van Yvette Stahl - WaarBenJij.nu

En dan zijn de lessen ook begonnen..

Blijf op de hoogte en volg Yvette

01 Februari 2014 | Verenigde Staten, Platteville

Zo ik dacht het is wel weer eens tijd voor een update over mijn avontuur hier in Platteville.

Tijdens de vorige blog heb ik jullie vertelt hoe koud het hier wel niet was, nou dat was nog niks vergeleken met afgelopen week. Afgelopen maandag was de gevoelstemperatuur, ja het is echt waar, -40 graden Celsius. We kregen 's ochtends vroeg dan ook een mail dat onze lessen waren geannuleerd i.v.m. het te koude en slechte weer, de kans op frostbite was te groot. Dinsdag moesten we wel weer naar school. Ze zeggen hier: You know when it is real winter when the schools are closed in Wisconsin.

Als we het dan toch over school hebben zal ik gelijk even vertellen hoe het er hier aan toe gaat. Ten eerste is het totaal verschillend hier hoe je cijfer wordt gebaseerd. Je cijfer wordt hier niet bepaald aan de hand van één toets aan het einde van de periode, maar door verschillende toetsen die je het gehele semester door moet maken. Ook is het maken van je huiswerk een deel van je cijfer en het opkomen dagen in de lessen. Dit vind ik zelf wel fijn, je weet tenminste waar je aan toe bent als het einde van het semester eraan komt.

Wat betreft het spreken van Engels en het volgen van lessen in het Engels moest ik wel even wennen. Ik dacht dat ik wel goed Engels kon spreken en verstaan, maar dan moet je het de hele dag spreken... Het is soms nog best vermoeiend, maar het gaat beter. Het is zelfs zo dat als ik met de andere Nederlandse studenten praat ik Engelse woorden door mijn Nederlands gooi.

Sommige vakken die ik volg zitten onderwerpen in die al gedeeltelijk heb gehad, dus ik dacht dat moet wel goed komen. Maar dan hoor je de Engelse woorden en dan snap je er even niet zo heel veel meer van. Daarnaast moet ik weer een business plan maken, in Nederland hadden we de aquabloempot bedacht. Dus ik dacht mooi dan kan ik dat product ook hier gebruiken. De professor kwam wel met een leuke naam: the foolproof flowerpot. Zo zie je maar sommige dingen klinken in het Engels toch veel leuker.

Oww en het is gewoon super fijn, dat als je opstaat en ''maar'' 15 minuten naar school hoeft te lopen (ik heb namelijk het geluk dat ik elke dag helemaal naar de andere kant van de campus mag gaan lopen). En niet eerst naar de bushalte, dan met de bus naar Zwolle en dan nog weer met de fiets naar Windesheim.

Wat ik de afgelopen weken ook nog heb gedaan is met een aantal internationale studenten en een paar Amerikaanse studenten naar Madison geweest. Het was te koud om in de stad zelf rond te kijken, dus hebben we alleen het winkelcentrum gezien. En hier hebben we ook gezien waar je de geweren kunt kopen, gewoon naast de h&m kun je dus je geweren kopen hier. Natuurlijk we zijn in Amerika.. Daarna hebben we nog met zijn allen gebowld, dat was echt een hele leuke en gezellige dag.

Daarnaast ben ik ook nog met mijn host mom naar een purse party geweest, een soort van tupperware party maar dan met tassen. Een gezellig avondje uit met de vrouwen.

Ook ben ik, natuurlijk, al meerder keren naar de Walmart geweest. Hier zagen we ook voor het eerst de amish people. En ja we hebben ze ook gezien met hun paard en wagen. In Amerika denken ze ook zelf aan speciale parkeerplaatsen voor hen, aan de zijkant van de Walmart staan bordjes met daarop: Reserved parking en dan een plaatje van een paard en wagen. Als ik tijd heb vandaag zal ik er even een foto van maken en plaatsen bij de blog.

Voor de rest heb ik het ook super naar mijn zin, heb super aardige suitemates. Gisteren zijn we met zijn allen ergens wezen eten en naar de bioscoop geweest. Ook heb ik het heel erg gezellig met een groep aan de overkant van de hall. De heren kijken meestal een sportwedstrijd of spelen videogames en de dames spelen dan meestal spelletjes. Als je daar bent dan wordt er altijd gelachen. Ze hebben morgen ook een Super Bowl party en ik ben verplicht om te komen, want ze vinden dat ik dat mee moet hebben gemaakt. Dus ben benieuwd!

Zo dit waren mijn belevenissen in het koude Wisconsin, tot de volgende keer!!


  • 03 Februari 2014 - 08:55

    Han:

    Dag Yvette, Dat zijn me nogal omstandigheden daar, tjonge echt vorst. Het wil hier nog maar niet lukken. Nog geen meter geschaatst, wel jammer.
    Goed dat je het naar je zin hebt, mooi.

    Groeten Han

  • 28 Maart 2014 - 10:07

    Simone Groeneveld:

    Fijn dat je zoveel aanspraak hebt en mensen die je ergens mee naartoe nemen. Interessant: Wallmart met Amish, gewerenverkoop - leuk om zelf te zien. Foolproof Flowerpot is echt een mooie naam, wie weet wordt het echt een hit.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvette

Voor mijn minor ga ik naar Amerika. Op deze site zal ik een update geven van hoe het gaat met mij en wat ik daar allemaal beleef.

Actief sinds 17 Dec. 2013
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 3159

Voorgaande reizen:

13 Januari 2014 - 18 Mei 2014

Mijn avontuur in Amerika!

Landen bezocht: