De Super Bowl en nog veel meer! - Reisverslag uit Platteville, Verenigde Staten van Yvette Stahl - WaarBenJij.nu De Super Bowl en nog veel meer! - Reisverslag uit Platteville, Verenigde Staten van Yvette Stahl - WaarBenJij.nu

De Super Bowl en nog veel meer!

Blijf op de hoogte en volg Yvette

15 Februari 2014 | Verenigde Staten, Platteville

Eindelijk, het wordt hier wat warmer!! Nou ja warmer, het is nu gemiddeld zo'n -6 graden. Het is echt heel apart, ik begin er gewoon aan te wennen dat het zo koud is. Ik vind nu dat -6 graden eigenlijk best wel okay is, ja ik weet het de meeste verklaren mij voor gek.

Maar goed, mijn belevenissen die ik heb gehad de afgelopen weken.

Als eerste natuurlijk het super bowl feestje. Het was super gezellig, het was echt lachen gieren brullen. Beetje jammer dat de wedstrijd erg saai was om te zien en nee dat is niet alleen mijn persoonlijke mening. Maar ook dat van de rest van de groep mensen die op het feestje waren. Ondanks dat en de misvormde cupcakes die we hadden gecreëerd, was het een super leuke middag en avond.

Ook ben ik vorige week zaterdag mee geweest met de Chicago trip, de trip werd georganiseerd door CPR events. Dat is een bureau hier op de campus die allemaal leuke dingen organiseert voor studenten van UW-Platteville. Het was een erg lange reis naar Chicago, zo'n drie en half uur in de bus, maar uiteindelijk waren we uitgekomen bij het Shedd aquarium in down town Chicago. Het was in het begin erg leuk, maar naar een uur had ik wel weer genoeg vissen gezien voor die dag. Helaas hadden we nog twee uur te gaan voordat we met de bus vertrokken naar de winkelstraat. Maar eenmaal in de winkelstraat waren die drie uur die we hadden toch wat te weinig om alle winkels daar langs te gaan. Dus dat staat op de planning de volgende keer dat ik in Chicago ben.

Daarnaast heb ik afgelopen week ook mijn eerste toets hier gehad. Het gaat hier allemaal zo makkelijk, niks geen identificatieplicht en we konden ook gewoon naast elkaar blijven zitten. Mmm.. vind het nog steeds wel erg apart. Ik moest erg goed mijn best doen voor de toets, het ging namelijk over het rechtssysteem hier in Amerika en aangezien het zo erg verschilt van Nederland snapte ik er eerst helemaal niets van. Maar gelukkig heb ik een buurman en zijn major is Criminal Justice en hij vond het niet erg om het mij uit te leggen. Nou hoop ik dat het heeft gewerkt en ik een voldoende op die toets heb.

En als echte Nederlander moest ik natuurlijk ook schaatsen, maar helaas kennen ze hier het schaatsen op natuurijs niet zoals wij dat kennen in Nederland. Dus toen ben ik samen met twee suitemates naar Dubuque geweest om daar op een ijshockeybaan te gaan schaatsen. Voordat we daar heen gingen zagen we het figure skating op tv, dus ons doel was om te gaan oefenen voor de Winter Spelen in 2018. Maar helaas kwam Melissa niet verder dan een rondje schaatsen zonder de kant vast te houden, ook dat werkte goed voor onze lachspieren. Enig nadeel was de spierpijn die ik had de volgende dag, misschien een teken om toch nog wat vaker te gaan schaatsen..

Ook was ik gevraagd om mee te gaan om met zo'n slee van een berg hier af te glijden, natuurlijk wilde ik dat wel. Maar nadat ik dat had gedaan was het ook één keer en niet weer. Het was erg leuk om zo naar beneden te glijden, beetje jammer van mijn knieën die er bont en blauw vanaf kwamen.

Ik heb het nog steeds hier heel erg naar mijn zin en wil echt nog helemaal niet terug naar Nederland.

  • 17 Februari 2014 - 09:04

    Han Van Nieuwenhuizen:

    Gezellig om te lezen. veel plezier daar nog. Vraag je Amerikaanse vrienden daar eens hoeveel medailles er gehaald zijn op OS 2014? Geintje.

  • 18 Februari 2014 - 09:55

    Joanne:

    Hee Yvette

    Wat een leuke belevenissen daar! Fijn dat het allemaal zo leuk is daar. Binnenkort weer skypen! ;)

    Xx Joanne

  • 28 Maart 2014 - 10:10

    Simone Groeneveld:

    Xtreme wintersports! Drie en een half uur in een bus is best ver voor een school trip, dan zou je hier het hele land door zijn. Maar wel faaf om Chicago te zien en mooie foto's!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvette

Voor mijn minor ga ik naar Amerika. Op deze site zal ik een update geven van hoe het gaat met mij en wat ik daar allemaal beleef.

Actief sinds 17 Dec. 2013
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 3155

Voorgaande reizen:

13 Januari 2014 - 18 Mei 2014

Mijn avontuur in Amerika!

Landen bezocht: